Jak założyć pocztę e-mail?

Jak założyć pocztę e-mail?

   Zakupy przez Internet, płatności online, rejestracja na różnego rodzaju portalach- to wszystko jest niemożliwe bez adresu e-mail. Jeśli więc korzystasz z komputera i Internetu, to prędzej czy później na pewno zajdzie potrzeba, by założyć sobie pocztę internetową. W tym wpisie podpowiemy, gdzie założyć skrzynkę e-mail i pokażemy jak zrobić to krok po kroku.

Gdzie zakłada się pocztę internetową?

   Zacznijmy od tego, gdzie w ogóle zakłada się pocztę internetową. Można to zrobić za darmo na wielu portalach i serwisach internetowych. M.in. tutaj:

www.interia.pl
www.o2.pl
www.wp.pl
www.onet.pl
www.google.pl

   Proces zakładania poczty wygląda wszędzie podobnie i trwa co najwyżej do kilku minut. Przy zakładaniu konta trzeba wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych (inaczej nie dojdzie do świadczenia usługi). Niestety, w przypadku darmowej usługi poczty e-mail często też trzeba wyrazić zgodę na „dostarczanie informacji handlowej”. Tak więc w zamian za darmowe korzystanie ze skrzynki e-mail zgadzamy się na otrzymywanie maili od administratora z różnego rodzaju ofertami handlowymi.

Skrzynka e-mail krok po kroku 

   Tak jak wspominaliśmy wcześniej, proces zakładania skrzynki e-mail na każdym portalu wygląda podobnie, zdecydowaliśmy się pokazać to na przykładzie poczty Gmail. Gmail to poczta darmowa, którą oferuje Google, której używa się do wyszukiwania informacji.

1. Wejdź na stronę www.gmail.com i wciśnij przycisk Utwórz konto. Na kolejnej stronie wyświetli się formularz do wypełnienia. Trzeba wpisać imię, nazwisko i datę urodzenia.

  

2.  Po podaniu tych informacji przechodzimy dalej i wyświetl się kolejny formularz, w którym podajemy nazwę użytkownika (czyli to, co będzie znajdowało się przed symbolem @ w naszym adresie).

   - Adres można stworzyć w formacie imię[email protected]. Równie dobrze możesz wymyślić sobie jakiś pseudonim. Pamiętaj, że w adresie mailowym nie używamy polskich znaków, np.: [email protected]

   - Silne hasło powinno zawierać co najmniej 8 znaków, wielkie i małe litery, cyfry i znak specjalny.  

   

                                                                           

3. Następnie przechodzimy dalej i klikamy w przycisk: UTWÓRZ KONTO.               

                                                                              jak założyć skrzynkę email?

4. Kiedy rejestracja nowego konta dobiegnie końca, możemy przejść do naszej skrzynki odbiorczej. Wygląda ona tak:

Jak widzisz, masz 3 nieodebrane wiadomości od Google. To wiadomości, które wysyłane są automatycznie. Pod nimi znajduje się mały panel, w którym możemy zmienić tło poczty lub ustawić zdjęcie profilowe.

konfiguracja poczty

Jak wysłać wiadomość e-mail?

W każdej poczcie e-mail wysyłanie wiadomości wygląda podobnie. Cały proces pokażemy na obrazku poniżej:

Jak wysłać wiadomość e-mail?

Czego możesz się spodziewać po swojej skrzynce e-mail?

   Darmowe skrzynki wyposażone są w filtr antyspamowy, dzięki czemu na naszą skrzynkę nie zostaną przesłane niepożądane przez nas wiadomości rozsyłane w celach komercyjne. Poniżej przykład takich wiadomości:

spam

   W darmowej skrzynce na pewno też będziemy mieli do dyspozycji system inteligentnego tworzenia folderów, dzięki któremu wiadomości, które do nas przychodzą, zostaną posegregowane na: oferty, newslettery, powiadomienia, społeczności. Niektóre portale oferują też pojemność poczty bez limitu. Tak jest choćby w przypadku Onet Poczta, Poczta WP i Interia. W Interii za konto premium zapłacimy 14,76 zł za rok, Onet PocztaPlus kosztuje 30,75 zł za rok. Natomiast prowadzenie poczty WP w wersji PRO będzie kosztować 26,83 zł rocznie. Jeśli nie przeszkadzają Ci reklamy wysyłane od administratora, które przecież można usunąć, w zupełności wystarczy zwykła darmowa wersja.

Skoro cały proces zakładania skrzynki pocztowej jest już za nami, nie pozostaje nam nic innego jak życzyć Wam udanych internetowych zakupów:)

O AUTORZE

Małgorzata Olejnik

mgr etnologii i antropologii kulturowej, Uniwersytet Łódzki Specjalista ds. Silver Contentu

Małgorzata specjalizuje się w tworzeniu treści dedykowanych zarówno seniorom jak również ich najbliższemu otoczeniu. Posiada głęboką wiedzę na temat potrzeb, zainteresowań i wyzwań, z jakimi seniorzy mogą się spotykać. Jej umiejętność przekazywania informacji jest kluczowa w dostarczaniu wartościowej treści, a głęboko rozwinięta empatia pozwala na lepsze zrozumienie i uwzględnienie potrzeb, uczuć oraz perspektyw innych osób.

Komentarze

Napisz komentarz

Lista życzeń Koszyk
Kontakt 531 955 585
[email protected]